שאלות ותשובות על משכנתא לכל מטרה!

בפוסטים הקודמים דיברנו על משכנתא לכל מטרה. הסברנו למה זה משתלם ומתי היא כדאית. אך עדיין, הנושא הזה הוא רחב מאוד ויכול להיות שהיו דברים שלא הובנו מספיק.

 

בפוסט הבא קיבצנו עבורכם כמה שאלות נפוצות ונתנו עליהם תשובות ברורות ומסודרות. 

אז בואו לקבל תשובות לשאלות שלכם.

האם אפשר לקחת משכנתא לכל מטרה אם יש לנו כבר משכנתא?

משכנתא כזו לוקחים מבנקים למשכנתאות בדיוק כמו כל משכנתא. אם אין משכנתא על הדירה שלכם הכל יהיה פשוט יותר. פנו לבנקים, בקשו הצעת מחיר, נהלו משא ומתן וכו' כמו בכל משכנתא לדיור. אך עם יש לכם משכנתא כבר על הדירה זה יהיה קצת מורכב יותר. הבנקים לא אוהבים לתת משכנתא שניה לכן הפתרון הוא לעשות מיחזור משכנתא ובכך להגדיל את סכום המשכנתא. זה עשוי להיו ממש משתלם.

מהיכן לוקחים משכנתא לכל מטרה?

כמו שאמרנו אופציה אחת היא לקחת אותה מבנקים למשכנתאות אך קיימת אופציה נוספת מגופי מימון חוץ בנקאים. ההבדל בין הבנקים לגופי מימון חוץ בנקאיים הוא שהם לא מחויבים לרגולציה של בנק ישראל. מצד אחד זה עשוי להיות טוב בשבילכם כי הם יותר גמישים אך מצד שני זה עלול להיות מסוכן. 

 

לפני שאתם לוקחים משכנתא לכל מטרה התייעצו עם יועץ משכנתאות, יכול להיות שהוא יפנה אתכם לגוף חוץ בנקאי אך עם יד על הדופק…

להיכן מועבר הכסף במשכנתא לכל מטרה?

במשכנתא לדיור הכסף עובר לחשבון הבנק של מוכרי הדירה ואילו במשכנתא לכל מטרה סכום הכסף מועבר לחשבון הבנק של הלווה. גם אם הוא צריך את הכסף כדי להעביר לקבלן שיפוצים.

כמה אחוזי מימון ניתן לקבל במשכנתא לכל מטרה?

בעבר היה ניתן לקבל עד 50% מימון מערך הדירה שאותה אתם ממשכנים. אך בעקבות הקורונה עם כל ההקלות שהיא הביאה עמה ניתן לקבל עד 70% מימון. סביר להניח שההקלה הזו לא תישאר לתמיד. אם תאם מעוניינים לקחת משכנתא לכל מטרה בשיעור הזה כדאי שתנצלו את ההקלה הזו מהר ככל שניתן. 

כמה זמן לוקח עד שמאשרים משכנתא לכל מטרה?

העניין הזה לא שונה מאשר משכנתא רגילה. בדרך כלל לוקח משהו כמו שבועיים עד חודש, תלוי עם מי אתם עובדים, איזה בנק ואם יש לכם יועץ משכנתא.

מהם התנאים לקבלת משכנתא לכל מטרה?

דבר ראשון, מדובר במשכנתא, אתם צריכים שיהיה לכם נכס לשעבד. דבר שני אתם צריכים להצהיר שאתם לא משתמשים בסכום ההלוואה לצורך רכישת דירה להשקעה. 

בנוסף תזכרו שהבנק יבדוק את דו"ח נתוני האשראי שלכם, את רמת ההכנסות ואת המצב הכלכלי שלכם. אם המצב שלכם לא מספיק טוב כנראה שתקבלו סירוב. 

בשורה התחתונה:

משכנתא לכל מטרה עשויה להוות פתרון מוצלח להרבה נושאים. מקווים שענינו לכם על כל השאלות וגם אם לא תמיד אתם יכולים לשאול.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו ופנו ליועץ שיקדם אתכם ואת המצב הכלכלי שלכם!